Playlist

25 Şubat 2016 Perşembe

Hollanda Seyahati 1.Vol Leiden & Lahey & Den Haag

Merhabalar Değerli Blog Okuyucularım!

Daha önceden bir kez Amsterdam'ı altını üstüne getirmiş biri olarak bu sefer gittiğimde tüm hollandayı gezmem gerektiğini düşündüm. Geçen hafta Hollanda'nın kuzeyinden Güneyine her yerini gezerek mükemmel fotoğraflar çektim. Her ne kadar seyahatlerimde notlar tutsam da belli zaman sonra yediğim yemeklerin tatlarını unutuyorum veya hangisi hangisiydi karıştırıyorum. Bu yazım malum biraz uzun olacak :) Bu yüzden hızlıca konuya giriyorum. Öncelikle Geçen hafta salı günü Amsterdam Uçak biletimi çok uyguna alarak salı akşamı yola çıktım. Eğer sizde hafta içi biletinizi alırsanız çok daha uyguna gelir. Ayrıca Amsterdam inanın bana 1 haftalık bir yer değil. Mutlaka yakın yerlerine gidip görmelisiniz. Salı akşamı geç bir saatte Amsterdam'a vardığımız için direk otelimize gidip uyuduk. Otel ve gittiğim mekanlarla ile ilgili tüm yorumlarımı aşağıdaki linke tıklayarak okuyabilirsiniz.

Çarşamba sabahı güne çok erken başladık. Kız arkadaşımla beraber öncelikle kaldığımız otele yakın Leiden Merkeze indik. Burası Hollanda'nın güneyi olarak geçiyor. Leiden tamamen bir üniversite şehridir.Genç kesimi burada çok fazla görebilirsiniz. Turist yok denecek kadar azdır. Çok bilinen bir yer olmadığından kendinizi oranın yerlisi gibi hissedebilirsiniz. Doğası gerçekten çok güzeldi. Sizin de bildiğiniz gibi Hollanda deniz seviyesinin altında bir ülkedir. Bu yüzden her yerinde kanallar vardır. Hava durumu için ideal bir mevsim değil. Bizim şansımıza hava o kadar yağmurlu değildi. Hollandalıların söylediğine göre bu yıl Hollanda en sıcak kış mevsimini yaşıyor. Bence Hollanda'nın ideal mevsimi yaz ve sonbahardır. İlkbahar yağmurlu, kış karlı geçiyor. Gerçekten güneş yalancı güneş içinizi ısıtmıyor. Bu yüzden size tavsiyem eğer kış mevsiminde gidiyorsanız mutlaka kendinize termal içlik edinin. Biz giderken gitmeden önce İstanbul Decathlon'dan çok uygun fiyata aldık.Neyse nerede kalmıştık :) Leiden'da gezilecek pek yer yok. Sokaklarında yürüdük. Sabahtan öğlen'e kadar burayı yürüyerek bitirdik. Öğlen vakti Cafe Vlot'ta bir kahve molası verdik. Kanal'ın üzerinde iskele yapılmış çok sevimli bir cafeydi. Kanalların her iki tarafında sağlı sollu kafeler, publar mevcut.Bunların hemen hemen hepsini kaldığımız gün boyunca denedik. İstiklal Caddesi kıvamında güzel bir caddesi var. Bütün kıyafet markalarını burada bulabilirsiniz. Hemen bu cadde üzerinde Pieterskerk Kilisesi mevcut.

Pieterskerk Kilisesi

Hemen ilerisinde Marekerk Kilisesini görebilirsiniz. Biz iki kız leiden'i keşfetmek için çok çaba sarfettik :)

Marekerk Kilisesi

Leiden ünlü yel değirmeni şehrin hemen hemen her noktasında gözünüze çarpıyor. Gerçekten aşık olabilirsiniz bu şehrin doğasına :) Yeldeğerimeni boyunca yürüyüş yapabilirsiniz. Çektiğim bir fotoğrafı paylaşıyorum.

Molenmuseum de Valk

Corpus Bilim Müzesi

Leiden en ünlü ve inanılmaz dolu olan Corpus Bilim Müzesini görmenizi tavsiye ederim. Eğer Hilton Garden Inn Leiden'da konaklıyorsanız biletinizi Hilton Resepsiyonundan almanızı tavsiye ederim. Çünkü normalde 20Euro kişi başı ancak Hilton kendi misafierlerine 12,5 Euro'ya bilet veriyor. İçerisinde İnsan organları, Hayvan organları bulunmaktadır.

Dediğim gibi Leiden yarım günlük bir yer. İnsanlar inanılmaz güler yüzlüler herkes birbirine selam vererek geçip yoluna devam ediyor. Bunca yıl yurtdışı deneyimim olmasına rağmen böyle bir tabloyu hiç görmemiştim. Bir sürü Hollanda'lı ile gözgöze gelip selamlaşıp gülümsedik.
Peki Leiden'da nerelere gidilir nerelerde takılınır :)
Leiden yukarıda bahsettiğim gibi genç nüfusun olduğu bir yerdir. Bu yüzden akşamları publar hafta içi bile olsa kalabalıktır. Ayrıca hafta sonu yer bulma olasılığınız çok düşüktür.
İlk gün yorgunluk kahvesi için Cafe Grand Vlot'a gitmiştik. Kahveleri gerçekten başarılıydı. Manzarası ise göz dolduruyor. İlk gecemizde Lemmy's Biercafe'ye gittik. Küçük ama bir o kadar sevimli bir yerdi. Burada dikkatimizi çeken diğer şeyde insanlar sandalyelerinin üzerine montlarını koyuyorlar. Bu süre de dışarı çıkıp sigara içip geri döndüklerinde sandalyelerini kimse almıyor. Eğer üzerinde bir mont yoksa o sandalyenin anlamı boştur size sormadan alırlar. Leiden'ın bir çok yerinde kredi kartı kullanımı çok azdır. Genelde cash çalışıyorlar. Burası da onlardan biri, biraz burada oturduktan sonra gecenin ilerleyen saatlerinde Cafe de Kroeg adlı mekana gittik. Burası müziğin yüksek olduğu bir bar mekanıydı.Rahat salaş bir yer diye düşünüyorduk ancak hafta sonu gittiğimiz de tam tersine haftaiçinin farklı bir konsepti ile karşılaştık. İçerisi takım elbiseli ciks bir mekana dönüşmüştü. Kapı da güvenlik görevlileri mevcuttu. İçerisi hınca hınç doluydu. Herkes ayakta takılıyordu. Ama ona bile yer kalmamıştı :) Sonrasında bütün leiden cafelerini dolaştık içi biraz daha boş bir mekan bulduk.

Cafe de Kroeg

Lemmy's Biercafe

Cafe Grand Vlot
Stadscafe Van Der Werff  mekanında oturabildik. Birkaç bira içtikten sonra otelimize dönüp uyuduk. Günü dolu dolu yaşamak istiyorsanız bu gezilerde biraz uykusuz kalabilirsiniz. :)

Leiden Evleri

Stadscafe Van Der Werff

İstanbul'da her içki sonrası Kokoreç yiyen insanlar olarak burada hemen merkezde Döner Company gördük ve döner yedik :) Sahipleri tahmin ettiğiniz gibi Türkler :)

LAHEY - DEN HAAG

Den Haag Plazaları

Den Haag MeydanıLeiden'ı yarım günde bitirince kalan zamanımızı Lahey'e bağlı Den Haag bölgesine gittik. Burası Hollanda'nın 2.büyük şehridir. Bir çok iş yerini burada bulabilirsiniz. Yüksek plazaların olduğu bir bölgedir. Yaşam alanları siteleri burada görmeniz mümkündür.

Den Haag Sokakları

Denhaag Meydan

Graffiti

Den Haag'ta çok fazla gezilecek yer yoktur. Bu yüzden sokaklarında kaybolabilirsiniz. Keyifli bir caddesi ve sonunda güzel bir meydanı vardır. Ara sokaklarında güzel graffitilere rastlayabilirsiniz. Biz bu caddeyi yürüyüp resim çektirdikten sonra yemek yemeye karar verdik. Burada bir çok Avrupa ülkesinde olan Vapiano vardı. Mükemmel bir makarna yiyerek gezmeye devam ettik.

Vapiano

Popocatepetl

Popocatepetl bir Meksika Restaurantıdır. Buranın Steak'leri gerçekten çok başarılıydı. Vapiano ile birbirlerine çok yakınlar. Burası aynı zamanda Okyanus kenarına yakın bir yerdir. Eğer yazın gidiyorsanız mutlaka Deniz kenarındaki restaurantları denemelisiniz. Biz bir sonraki akşam bu güzel deniz kenarında yemek yemeye gittik. Hava'nın soğuk olması nedeniyle çok fazla resim çekemedim. Ancak Okyanus Kenarında yemek yiyor olmanızın düşüncesi bile çok güzeldi. Şimdi sizinle bu resimlerimi paylaşacağım.

Grand Cafe Restaurant Vitesse

Burası Okyanus Kenarındaki güzel bir restaurant. Malumunuz eğer Hollanda'ya geldiyseniz mutlaka bir kere de olsa bir balık yemelisiniz.

Very Italian Pizza

Eğer VAPIANO'da yemek istemiyorsanız. Size ikinci önerebileceğim yer Very Italian Pizza restaurantıdır. Bu restaurant hem Leiden hem de Den Haag'ta birden fazla şubeye sahiptir. Eğer sizde benim gittiğim şubeyi tercih etmek isterseniz Foursquare linkine tıklayabilirsiniz.

Lahey Okyanus Kenarı

Amsterdam'ı bir sonraki yazımda anlatacağım. Bu yüzden eğer kısa süreli gidiyorsanız ya da Amsterdamı sadece merak ediyorsanız aşağıdaki linki tıklamayı unutmayın.