Playlist

19 Eylül 2017 Salı

SAÇ BAKIM ÖNERİLERİ





Herkese uzun bir aradan sonra yeniden merhabalar,

Yazmayalı bir seneden fazla olmuş. Karşınıza seyahat yazımla çıkmak isterdim ancak bu sefer saçlarıma kullandığım ürünler üzerine yazmaya karar verdim. Malum bu zaman zarfı içinde tek yaptığım seyahat kendi içime gerçekleştirdiğim seyahat idi. Ama şunu söyleyebilirim ki seyahatlerin en güzeli ve en şaşırtıcısı buydu. Bir gün belki bu seyahatimden de bahsederim. Ama şimdi asıl konumuza geri dönelim.

Biz kadınlar aynaya bakınca kendimizle ilgilenmeyi seviyoruz. En çok uğraşmayı sevdiğimiz saçlarımız oluyor nedense. Ben morali bozuk bir kadını botoks yaptırırken daha nadiren görürüm ancak her morali bozuk kadının kuaförün yollarını tuttuğuna çoğu kez şahit oldum. Kendim dahil :)
Ya fön çektiririz ya kestiririz ya boyatırız ya da değişiklikte çığır açacak şeyler yaparız. Bu yüzden psikologlar kadar değerliler ve iyi ki kuaförlerimiz var :)

Size öncelikle Kerastase ürünlerinden bahsedeceğim. Ben bu markanın ürünleri ile 7 sene önce tanıştım ve sonrasında vazgeçilmezim oldular. Kerastase markasının hemen hemen hepsini kullandım. Saç çıkartıcı serumlarından tutun da denizden çıkınca ışıltı veren serumlarına kadar.. Arada değişiklik yaptığım zamanlarda oldu Bonacure & Profesyonel Loreal & Davines & Schwarzkopf & Toni&guy gibi ürünleri de denemedim değil. Ancak bir ürünü bitirip tekrar Kerastase markasına döndüğüm doğrudur. Bunların dışında bitkisel bir şeyler önerin derseniz Badem Yağı gerçekten etkilidir ancak saçınız aşırı hızlı yağlanıyor ise kullanmamanızı tavsiye ederim. Gerçi söylediğim ürünleri kullanıyorsanız Badem yağını kullanmanıza gerek yoktur.

Öncelikle buradan değerli kızlara sesleniyorum. Eğer saçlarınızın uçlarında çok fazla yanık varsa çam terebenti olsun işte ne bileyim şampuan içine vitamin gibi şeyler olsun bu tarz netten bulduğunuz uygulamalardan vazgeçin. Bunların hepsini 7 sene önce deneyip hiçbir sonuca ulaşamamış biri olarak söylüyorum bunlar sadece zaman ve para kaybı. Uçları yanan saçların düzelme onarılma şansı yoktur. Ancak arkasından uzayan saçları kurtarabilmek adına mutlaka serum kullanmanızı öneririm ve uçlarından dediğinizde sizi anlayan bir kuaför bulmanızı önerebilirim.

Kerastase ürünleri gerçekten hayat kurtarıyor. Ancak bundan 2 yıl önce Bahçecik kuaförle tanıştığım Davines ürünlerini de es geçemeyeceğim. Saçlarınızda değişimi fark edebileceğiniz kadar sizi hızlı sonuca ulaştırıyor.

Saçlarınızın canlı sağlıklı durmasını istiyorsanız öncelikle kullandığınız ürünlere ve kullanımlarına özen gösterin banyo esnasında saçlarınızı asla taramayın sadece keratinli bir saç kremini saç uçlarınıza uygulayın ve bolca yıkayın.

Banyo sonrasında nemli saçınıza serum uygulayın elinize bir damla sıkın serumu boca etmemeye özen gösterin. Aksi takdirde saçta bir ağırlık ve hızlı yağlanma oluşur. Benim kullandığım resimde gördüğünüz küçük turuncu şişeli olan Kerastase serumunu kullanıyorum.

Sonrasında saçlarınızı eğer aceleniz yoksa kendiliğinden kurumasına özen gösterin. İlla kurutacağım diyorsanız kuruttuktan sonra ve her sabah veya her gece yatmadan önce kuru saça uygulayabileceğiniz bir serum uygulayın. Ben yine bu durumlarda resimde gördüğünüz Kerastase Elixır serumu uyguluyorum.

Ayda bir kere maske yapmaya özen gösterin ve kullandığınız bu ürünlerin ısı ile etkileşime geçtiğini unutmayın. Yani maskeyi nemli saça yaptıktan sonra kaynar suyun içine bir havlu koyun sonrasında bir eldiven yardımıyla sıkıp başınıza sarın veya streçleyin ve fön makinesi tutun. Bunlarla kim uğraşacak diyorsanız benim gibi kuaförünüzden destek isteyin ayda bir kere bakım yaptırın.

6 ayda mutlaka şampuanınızı değiştirmeniz gerekmektedir. Ben az kalan Kerastase Şampuan ve serumumu değiştirmeye karar verdim. Resimde gördüğünüz yeni aldığım ama daha önce kullandığım Davines ürünlerini kullanacağım.

Kullandığınız ürünler sayesinde saçlarınızın ne kadar hızlı uzadığını ve ne kadar sağlıklı, parlak göründüğünü fark edeceksiniz. Size önerebileceğim 2 marka var diğerleri de başarılı ancak bu söylediğim markalar kadar değiller. Sanırım bana reklam parası ödemeleri gerekiyor :P Şaka bir yana gerçekten kullandığım ve memnun kaldığım ürünleri gönül rahatlığıyla önerebiliyorum.

Cildim için bir yazı yazmaya gerek duymuyorum çünkü bu konuda profesyonel Clinique ürünleri varken diğerlerini test etmeyi ihtiyaç duymuyorum. Çok öneriler geldi ancak aşırı hassas bir cildim olması sebebiyle ciltte kullanılan ürünleri değiştiremiyorum :)

İşin özü acaba saçlarım için ne alsam diye düşünüyorsanız bu iki markaya odaklanın ve günün sonunda bana teşekkür etmeyi unutmayın.

Kerastase ve Davines ürünlerinden vazgeçmeyin.



1 yorum: